Monday, February 6, 2012

Selamat Pergi

Assalamualaikum..




Subuh akhir di bumi Peserai, Batu Pahat pagi ini, disambut dengan kicauan burung..Allah, rindu benar pada kampung. Rindu benar nak dengar suara arwah tokwan gerak bangun Subuh. 


4 hari berada di sini, hmm..Penuh dengan aktiviti..Terima kasih pakcik dan makcik..Terima kasih pada anis, dan yani yang melengkapkan hari2 saya yang selama ini saya rasa memang agak membosankan. Saya mahu tinggalkan segala dunia yang lama itu. Dunia yang hanya ada kekejaman dan meninggalkan parut yang amat dalam. Alhamdulillah. Allah S.W.T. tunjukkan pada saya jalan untuk mencari sedikit sinar bahagia bersama mereka..


Diam tak diam. Dalam banyak aktiviti yang dijalankan bersama, ukhwah itu terbentuk. Belum lagi meninggal pergi bumi Batu Pahat, tapi sayu mula menyelubungi. Bagaimana hendak dibendung rindu pada adik-adik ini. Shakinah dan Aziah. Bagaimana hendak bertemu kembali, bergelak ketawa bersama kak Linda, Abang Yan, dan juga Abang Fadhil..Kemesraan mereka membuatkan saya lupa semua masalah yang menghantui saya..


Saya tidak menyukai sebuah pertemuan, kerana saya tahu hujungnya akan berjumpa sebuah perpisahan. Tapi doa saya, semoga perpisahan ini dirahmati Allah S.W.T. dan perpisahan ini bukan terakhir kalinya untuk kami berjumpa lagi..




SALAM SAYANG..


RINDU PADA KAMPUNG LAGIKAN DIKENANG,
RINDU PADA UKHWAH LAGIKAN TERNGIANG..







0 comments:

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..