Wednesday, February 1, 2012

Fahami Aku Dalam Diam


Denganmu
Diam itu sia-sia
Meluahkan juga tiada untungnya.

Mulut terkatup kemas,
Tuduhan mula kau lemparkan
Saat curahan perkataan mengalir keluar,
Terus, hukuman dijatuhkan.

Mungkin.
Ya, mungkin diam itu lebih senang,
Walau hati dibakar tuduhan
Lalu minyak tanah yang kau curahkan,
Hampir merentungkan iman.
Kau patut lihat ke dalam hati aku,
kegigihan menjadi bomba
memadam api amarah dengan kesabaran.

Maka mulutku memilih untuk terus diam.
Bisu.

Helaian kertas elektronik
Menjadi diari setia
Dan kekunci hitam kini setia membaca bait-bait kataku
Kususun serapi mungkin
Bait-bait itu, jika dibaca kau pula
Mungkinkah jadi wadah kau berfikir?

Namun tetap,
Aku mahu kau fahami aku
Walau aku diam.


P/S: COPY PASTE DRP SESEORANG..TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBENARKAN SAYA MEWARKAHNYA AKHI..

0 comments:

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..