Saturday, December 17, 2011

Bulat dan Telunjuk

Assalamualaikum..


Wahhh..

Tajuk..

Boleh lawan tajuk muka depan Harian Metro nie..

Haha..Adoi..Perasan!!


Apa yang bulat? dan apa yang telunjuk?
Hmm..Rasa2 dapat tangkap tak apa yang saya cuba sampaikan?

Baik. Entry yang kali nie saya nak kongsi satu terapi yang baik, mudah, dan senang untuk kita praktikkan.

Akhir-akhir nie kan, kebanyakkan status kat Fb yang ada kat home saya, dah macam jadi teman rapat. Tempat meluahkan semua rasa hati. Baik yang putus cinta, kekasih curang, gaduh dengan kawan, mengata orang waima hal yang sewaktu dengannya, dan paling tak lupa majlis kenduri kendara..SEDAPNYA MAKAN FREEEE~~~tulis besar2 kasi orang nampak..hehe..



okey. BULAT..

Macam mana saya boleh kata bulat nie boleh jadi terapi.

Awalnya macam nie. Sesiapa yang pernah chatting atau komen dengan saya kat Fb, Skype atau YM, pastikan kenal gaya saya.. Apa2 yang saya dok chatting pastikan ada perkataan OOOOOOOOO..

Nak dibuatkan ceritanya. Adalah seorang kawan saya nie. Selalu juga saya chatting dengan dia. Kongsi macam2 kan. Disebabkan saya nie selalu sebut OOOO.. Dia pun kata kat saya.. Bulat.. Saya tanya dia..Apa yang bulat, dia kata huruf O.. Lama-lama saya terfikir satu perkara..

cuba kita tarik nafas, dan semasa nak hembus, sebut OOOOOOO...BULAT..


Perasan tak, masa kita tarik nafas dan nak hembus tu kita sebut OOO..BULAT, bibir kita muncung pastu tersenyum??..Tak dapat juga??.. Cuba sekali lagi ya.. Mesti dapat punya..



Telunjuk pulak.

Cuba perhatikan jari telunjuk kita. Perhatikan lama-lama.. Apa yang anda nampak? Nampak jari telunjuk tu satu atau banyak? Jika banyak maknanya anda tengah pening dan memerlukan rehat..Okey.. Sila ambil bantal dan letakkan kepala anda..Rehat serehatnya ya..


Kalau nampak satu, maknanya boleh teruskan bacaan pada entry nie..Hehe..


Takdalah. Untuk tahu anda nie okey ke tak, anda lihat jari telunjuk. Jika mata rasa nampak jari banyak tu maknanya anda letih. Kalau nampak satu, ada juga yang ajar saya, perhatikan elok jari tu, bawa dekat ke mata secara perlahan-lahan..
Dan pastu tengok mata siapa yang JULING!!..hehe..Gurau2 je okey..

Selamat mencuba. Kalau rasa ada terapi lain, boleh share dengan saya sekali ya..

Terima kasih!!

=)


P/S:: Doakan saya ya, esok saya nak pergi hospital dan berkemungkinan jumpa dengan Nurse yang tak bertanggungjawab tu.. Dah tak sabar rasanya nak hidu suasana hospital. Sebab dah terbiasakan dengan kehidupan di hospital, jadi bila dah lama tak pergi, rasa macam rindunya..

0 comments:

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..