Friday, August 19, 2011

Perantauan

Assalamualaikum..


Lama tak berblogging. Rasa macam sedikit kekok dah. Ke ada yang merindui penulis blog ini?.Haha.. Sentap ah. Minah perasan!!..


Hari nie last day kat IPG. Malam nie dah nak bertolak balik ke Besut. Ya Allah. Rindunya pada keluarga. Sekejap ada rasa macam nak melonjak-lonjak. Sekejap rasa tak bersemangat pun ada. Hmm.. Hal biasa la tu kan. Tak seronok sebab bila tengok banyak lagi kain baju tak berlipat. Bilik yang belum berkemas. Bila dah naik bas nanti, fuyooooo.. Aci tabiklah. Kompem-kompem dok hafal lagu balik kampung. Hehe..


Bas pukul 8 malam nie. Lagu raya dah kuat berkumandang. Mak!!.. Aboh!!..Kak Ida, Abe Joe( walaupun xtaw dpt cuti ke tak), Kamil, Fadhil, Fuad, Adeq Mudin, & Adeq Eisya.. Tunggu ya.. Orang diperantauan dah nak pulang beraya. Jumpa subuh pagi esok..


Ya Allah. Panjangkanlah umurku moga dapat akau bersua muka dengan yang tersayang. Ya Allah. Selamatkanlah perjalanan pulang ku dan sahabat-sahabatku. Jauhkanlah daripada segala bencana. Amin.

Wallahualam..

=)

3 comments:

PùRpLè LoVe said...

syim my bestie
miss u sooo muchhh
waaaaaaaaa dah nak cuti eh???
suka3
seronok3
gumbira3
yey!!!!
best gila naik bas smbil sumbat telinga nge earphone dengar lagu raya..nak2 lagu aman shah...my ever faveret raya song!!!!!
take care dearest
reen doakan syim selamat smpai dan selamat peluk cium mak abah adik beradik semua...
sure rindu kan...
enjoyyyy...muahhhssss :)

Syima Adilla said...

haha..
reen..
da selamat smpai da..
Alhamdulillah..
itulahkan reen..
bahagia dpt tgk muka family..
=)

ieka said...

syimah selamat bercuti ya.. ika dah lame cuti rasa bosan plop.. selamat menyambut lebaran bersama insan tersayang..yang penting kejar malam terakhir ramadhan ya..

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..