Thursday, June 2, 2011

Cuti2 Cinta

Assalamualaikum..

nie bukan sinopsis cerita. cuma pinjam tajuk dia utk entry kali nie aje. bukan nak gempak ke apa. cuma rasa macam sesuai dan kena dengan musim sekarang nie.hehe..


cuti semester nie. dengan membawa umur awal 20-an.. eehh ye ke.. terasa umur masih muda trang tang tang macam nie..haha..apa2 aje lah kan. jom masuk kisah cinta kita yang sebenar.

cuti nie. mmg xbanyak masa untuk merehatkan diri. sibuk kalahkan perdana menteri. wang mengalir bak jadi menteri kewangan. ilmu pun bertambah macam menteri pendidikan. tapi bukan ilmu yang penting pun yang dapat diraih. ilmu bab cinta2 dan nikah kawen je banyak..aiyoooo..gamaknya gitu laaaaaa..cuti nie banyak belajar ilmu2 macam nie kan. so kegatalan dan kenakalan tu mmg ada terselit xsedikit banyak pun jadilah kan..haha..amboiii..gatalnya ank dara sorang nie kan..=)

mulanya 29 Mei aritu. saya kne jadi mak turut ikut mak g umah kawan baik dye. anak bestfren mak kawen. so.....temanya wrna hijau epal. sweet st2 tengok pasangan tu. sama cantik sama padan. pergi pun da lewat. dekat pkul 3 sbb nk tgok pengantin kan..hehe,,abes je majlis tu..g plak sebuah rumah lagi. kl yang tadi pasangan pengantin tu dua2 doktor..yang nie plak..sorang engineer..sorang lagi arkitek..perghhhhhhhhhhhh..memang grand la majlis yang kedua nie.. havoc!!..saya yang jadi penonton xtersengaja nie pun.. rasa mcm nak buat rumah saudara sendiri.

esokkannya saya lepak kat umah. actually xlepak sangat pun. saya kne uruskan hal MUET saya. nak kena beli no pin.dan juga nk kne post ke IPG Melaka. tempat saya blajar.. so..masa banyak habiskan kat BSN dan juga pejabat pos.. nak2 g daftar utk jadi pengundi sekalikan. ouchhhh..lewatnya daftar dari umur sebenar..


31 Mei pulak. mak spupu saya kawen.nie dekat Tanah Merah, Kelantan..jauhnya perjalanan.. adoiii..tema biru tortoise jadi pilihan. lagilah berkenang hati den. tapi xsempat nk tgk pengantin pun. sbbnya nk kne berkejar balik ke Besut semula. nak kena g sebuah rumah lagi. yang nie memang wajib pergi. anak angkat mak. merangkap adik beradik saya juga la kan. warna pink or merah jambu digunakan..uishhhh..mata da terasa blin2g..tgk majlis orang. majlis sendiri??..hmmm..xyah fikir lagi la kan. belajar smpai master dulu.. baru fikir hal nie.. yeahhhhhhhhh..hope azam nie menjadi la..jangan jadi mat jenin pak kaduk mudik ke hilir dah laaaaaa... sape nak tanggung adik2 yang masih bersekolah nie..

dan,,untuk 2,3 hari nie selesai udah bab kawen2 nie..utk sementara. nanti 6 Jun start balik...waaaaa duit nak beli hadiah mmg kne sedia laaaaaaa banyak2...actually xda rehat jgak. sbb ada 2,3 orang kawan saya bertunang..waaaa..awalnya jodoh..owhh syima..behave yourself please..dan ada antaranya tarikh sama..ishh..gane nk g nie..tempat berlainan..masa yang sama. belah dua la badan nie gamaknya..xpun..jasad kat umah yang nie..roh dekat umah yang satu lagi..waaaa..bernas2..hehe..

so..knape entry nie dipanggil cuti-cuti cinta.. sbbnya..masa saya banyak dihabiskan dengan agenda2 dan aktiviti sebegini. melihat dua hati bergabung menjadi satu..menuju kebahagiaan melalui ikatan yang sah. semoga berbahagia ke hujung nyawa hendaknya. seronok jugak walaupun majlis orang. dan rasanya cuti kali nie. banyak jemputan yang saya dapat daripada rakan-rakan sendiri. sesuai dengan peningkatan umur kami. Alhamdulillah.. mereka da sampai seru masing2 untuk membina masjid. semoga diredhainya.. Barakallahumma fil khair sahabat2 semua..=)

2 comments:

PùRpLè ReEn said...

biasalah syim..
hidup ni..sakit, kawin, mati..macam pusingan hidup..a must in semua life...
kita pun akan melalui benda yang sama...mungkin hari ni syim tgk mereka membina istana cinta..satu hari nanti akan tiba pulak giliran syim..n masa tu syim pulak akan cuti2 cinta a.k.a HONEYMOON...hikhikhik..:p

aLieF si Muncung ManiS said...

bulan jun paling byk saya dpt jemputan dari member2 dan sepupu sepapat utk dtg majlis kawen diaorang..huhu..kenyang la alamatnye ni..kuangx

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..