Thursday, April 14, 2011

Tarafku sekadar hamba

Assalamualaikum..


sudah terlalu banyak cabaran dan dugaan yang dihadapi sepanjang sebulan kembali ke sini..mahu tidak mahu..sedih mahupun letih..penat lelah..semuanya..adalah cabaran hidup sebagai taraf sekadar seorang hamba..

terlalu banyak sudah kata-kata kesat saya keluarkan. tatkala kemarahan dan kesakitan hati merajai hati. tangisan saban malam setiap pagi meraung..walau dalam senyap..walau dalam keseorangan dan kesendirian..tangisan itu berbisik sendirian.

apa lagi harapan yang ada.. bila mana hati kecewa..terasa hancur berkecai.. namun bila teringat..taraf diri ini hanya sekadar hamba.. hati mula pilu.. sedih..terasa hina..betapa tidak kuat diri ini menempuh dugaan.. mudah kalah pada hasutan syaitan laknatullah..mengapa diri ini mudah terpedaya..Astagfirullah al azim..betapa mudah diperdayakan..menghempaskan kesemua kesakitan dengan cara yang salah..

iman..dekatilah daku..selalulah KAU mendampingiku..utk setiap siang dan malamku..walau daku sekadar tarafnya hamba...layan MU selalu adil senantiasa..waima diri ini terkadang berpaling arus dari landasan mu..

hati..mengapa tidak pernah dikau sekata..mengapa harus selalu berbolak balik..sedangkan daku mencari cinta sejati..dan telah hampir ku menemui..kau hilang dalam bayangan..betapa hati ini sedih..tapi akan daku menongkah arus..untuk kembali meraih cintaMU yang hakiki..yang pasti..daku berjanji..KAU milik daku..dan daku kan terus memiliki MU..biar sekadar diri ini tarafnya sebagai hamba..akan ku gapai..dan janji itu pasti..

0 comments:

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..