Wednesday, April 13, 2011

Hati Ini Menangis

Assalamualaikum..




sebelum tidur saya menangis..

tatkala bangun tidur saya masih menangis..

saya menangis..bila rasa diri ini dipermainkan..

saya menangis bila rasa diri ini tidak kuat..

saya menangis..hati saya menangis..

tapi lebih parah..bila hati ini remuknya..

tiada lagi kembali pulih..

pada DIA..

jgnlah KAU bolak balikkan hatiku..

disaat aku tidak kuat untuk bertahan sendirian..

hati ini menangis..kerana peraturan manusia..

hati ini hancur..kerana mereka yang kejam..

mereka yang pentingkan kesenangan dunia..

tapi dilitupi dengan bayangan islamik..

kejamkah untuk saya berkata sedemikian??..

mereka yang tidak pernah cuba memahami..



hati saya menangis..

siapa yang akan peduli..

goyahnya seribu kali..

hancurnya tiada pernah akan bercantum kembali..

hanya masa..pengakhiran dinanti..

saya sedih..pedih..perit..

untuk apa semua ini..

sehingga tiada kudrat untuk membela diri..


4 comments:

Awan Putih said...

ya Allah. sabarkan lah dirinya. saya seakan2 pernah mengalami. dan ia sungguh sakit.

Syima Adilla said...

jzkallah..mmg sgt2 sakit..bila atasan memainkan peranan..tnpa hirau keadaan org di bawah..=)

PùRpLè LuV Me said...

biarkan hati ini menangisi
segala yang terbuku di hati
keperitan hidup duniawi
sudah ibarat kuku dan isi
tenanglah menghadapi semua ini
kerna masih tersisa dugaan yang menanti
kita sebagai manusia
senantiasa tersimpan kekuatan yang luarbiasa
untuk menghadapi ini semua...

take care dear fren..:)

Syima Adilla said...

jzkillah bestie..cuba utk bertahan..tp tu la..sy da mengamuk sakan dkt fb..sakit hati smpai rasa mcm arghhh..haha..adoiii..sabar je la kan..kita hny org bawahan..bertindak mengikut arahan..=)

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..