Thursday, November 11, 2010

Kita Kdg2..

salam..



kita..kdg2..ada masa..kne bersifat pentingkan diri..tp dlm masa yg sama..jgn terlalu pentingkan diri...igt..masih ada org lain..sekitar kita..jgn hnya fikirkan kita..shggakan kita buta..


kdg2..kita..terlampau bahagia..smp..kita lupa..ada insan terluka..disekeliling kita..jadi..tumpukan pd persekitaran..wlau sebahagia mananya kita..ingat..masih ada yg punya nasib sebaliknya..suak itu pembawa duka..pada hari muka..


kita..jika jenis yg xblh ditegur..maka berpada2..jgn ingat..kita sempurna.. hny tahu mengata..buruk baiknya seseorang..siapa kita..maka..igt..kita juga manusia..ada masa kita salah..maka..jika ditegur..terima seadanya..jgn cuba mencetuskan bara..


kdg2..kita..rasa kita nie..lebih sgala2nya..kdg..kita rasa..kita xpunya apa2..jadi..ingat..bhawa diluar sana..masih ada yg malang drp kita..bersyukur dgn apa yg ada..tiap manusia..punya kelebihan dan kelemahannya..krn kita saling memerlukan..kerana..kita..saling melengkapi..sesama kita..


kita..begitu..sukar nak ucap..trima kasih..sy syg awak..maafkan sy..ego kita tinggi..nk2 pd yg kita benci..atau pd kita xsuka..kita kata..susah..sbnarnya..syaitan teman kita..menghasut..memusnahkan hbgan antara manusia..ya..kita bukan nabi..utk memaafkan salah manusia..asalkan kita cuba..insyaAllah..pintu hati akan terbuka..maka..pilihlah wrna hati kita sendiri..


kdg2..kita..slalu menangis..slalu rsa xpuas..slalu mencari salah..selalu kata kita xbahagia..padahalnya..kita..terlalu pentingkan kesempurnaan..yg ini x suka..yg itu xsuka..siapa kita..sedar..kita juga hnya pinjaman..tiba masa..kita akan dipanggil smula..kmbali pd sang pencipta..

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..