Sunday, November 7, 2010

Abah

salam..



abah..
smg cepat smbuh..
jgn risaukan diri kami..anak2..
kami da dewasa..kami blh jg diri kami..
kesihatan abah yg buat kami smua kadang2 xbersemangat..
terutama ma abah..jauh drp semua adk bradik..
abg joe..lagilah risau psl abah...
yg lain..dlm diam msti sedikit menangis..
cuma xtnjuk..mereka nk bg smgat kat abah..



abah..
kembali ceria seperti slalu okehhh..
rindu nk dgr abah marah ma dlm loghat jerantut abah..
teringat kenangan ma sembunyi disebalik almari..
tatkala abah marah ma lakukan kesalahan..
bukan salah apa pun..
xbalik rumah smpai maghrib..
smpai abah pi cari kat sekolah..
leka bermain hoki..
tp ma n kwn2 dpt juarakan abah..
pastu ma bg alasan xmaw g tuisyen
abah senyum je masa tu..
dlm senyum ttp garang..


abah..
tau x..
ma rindu nk mkn masakan abah..
pedas..ntah apa2 lagi la rasanya..
masa mak kne kursus..
dlu ma kecil lagi..
taw masak nasi je..
klo blh skrg nie..
ma nk abah rsa masakan ma pula..
mesti lagi power drp abah..
cayalah..
anak abahkan..
semua boleh..taruk je apa2 masa masak..
kompem semua terangkat..hehe..


abah..
get well soon..
miss u like crazy here..
ma love u abah..=)



12 comments:

ieka said...

syimah abah syimah xbaik lg ke?? ika igt dah ok..

ape2 hal gtaw la yea..

myb masa skunk ika bz.. nk tgok fb n blog jap2 je.. ade msa 2.. bnyk rest.. ape2 gtaw kt msg k..

Wan Mohd Rashid said...

Mudah2an cpt sembuh, doa je banyak2, Allah Maha Mendengar :D

Syima Adilla said...

ieka::hehe..pnyakit abah mmg xsembuh..strok kat saraf..okepp..ape2 nty syimah msj ieka..thanx laling..


rashid::insyaAllah..trm kasih..

PùRpLè hÈäRT said...

syim: sori xdpt komen awal..i was away..ya allah..tabah eh syim..we all akan pray yang terbaik buat ayah syim..we all ada...makin byk doa yang allah akan mendengar...insya allah...take care dear...

Syima Adilla said...

reen::xpe..skrg ada korang smue lagi kuat smgat rsanya..thanx..sakit abah..mmg da slalu da sakit..kami da used to da..tp nk dkt exam nie..ble da msuk hospital xda yg nk gtaw..terasa gak..nsb la smlam rse nk korek..taw gak..hehe..insyaAllah..ptg nie or esok abh da kluar..=)

Siti Umairah Othman said...

moga ayah dila sembuh dan boleh melalui hari2 yang ceria bersama keluarga tersayang..

faiz ck said...

moga abah syyima cepat sembuh...

this one is touching..it moved me to tears

Syima Adilla said...

umai::insyaAllah..hrp2 mcm tu..da lama xbuat apa2 yg ske ng abah..almost 3 years..sjak abh jatuh sakit..



faiz::insyaAllah..hey2..alaaaa..sedih plak da..jgn la mcm tu faiz..rse bersalah plak..hehe..xpe..i used to it faiz..almost 3 years da..xda air mata da nk nanges..hehe..=)

aina halim said...

syimah, ore tak taw pon..syimah kuatkan semangat eh. doakan biar seme dipermudahkan oleh Nya. baik bagi syimah dah abah skali.

Syima Adilla said...

aina::hehe..xpe..da lama da sakitnya..mse awl2 rapat ng ieka dlu syimah ada crte ke dye psl abah..pastu syimah wat senyap.td da klua wad da..insyaAllah..hope sembuh la..

p/s::pndai x syimah blakon mcm xdop prob pun dkt fb..sbnarnya tiap2 hri nk nanges klo blh..dok risau..tp xkan nk sedih sokmo kan..ada ieka n aina..tukang wat ceria syimah sokmo..kdg2 xpk pun mmsalah tu..thanx!!

aina halim said...

kami ada untuk syimah...senyum2 sokmo eh^^...kadang2 tu terfikir gak, kito nih jadi kawan kongsi seme mende walau tak penah jumpe pon..kalau do gapo2 masaloh, buzz je kat fb tuh =)

Syima Adilla said...

okepp..thanx..=)

.haha..tu la kan..pelik gop..sbb syimah kdg2 susoh nk crte hal peribadi ko ore lain..rano xtaw ng ieka n aina syimah ley crto semo..huhu..sbb selesa kot..wokehh..bereh2..

Thanks!!

'Allah!
Ana fi duaa' Anta fi jawaab. Lau Anta ma fi jawaab, ana fi musykillah.'

( Ya Allah! Aku punya permohonan kpd-Mu dan Engkau-lah yg menerima doaku.Jika Engkau x memperkenankan doaku nescaya aku akan ditimpa masalah).. Amin..